مجموعه مکانیزاسیون  شما را به خرید بهترین محصولات الکتروموتور و گیربکس  دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

خرید یاتاقان با بهترین قیمت

آنچه در این مقاله می خوانید...

آشنایی با انواع یاتاقان موجود در بازارراهنمای تخصصی خرید انواع یاتاقانمرکز خرید عمده یاتاقان صنعتیموارد استفاده از یاتاقان

یاتاقان قطعه ای در قسمت موتور خودرو می باشد، که نقش زیادی در  بهبود عملکرد موتور دارد. هر چند مدت یکبار باید خودرو توسط متخصصین مربوطه چک گردد تا از خسارات سنگینی که در اثر خراب شدن ایجاد می شود، جلوگیری شود. یاتاقان با قیمت و کیفیت های مختلفی در بازار موجود است . در نظر داشته باشید که در خرید یاتاقان کیفیت و طول عمر بیشتر اهمیت زیادی دارد. 

خرید یاتاقان با بهترین قیمت

آشنایی با انواع یاتاقان موجود در بازار

آشنایی با  انواع یاتاقان موجود در بازار

یاتاقان ها در دنیای امروز و در بخش صنعت کاربرد های فراوانی دارند. یاتاقان ها تنها در انحصار  بخش خودرو سازی نیستند، بلکه در بخش های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تولید لوازم خانگی مثل یخچال و لباسشویی، صنعت هواپیما سازی و کامپیوتر مواردی از استفاده این قطعه پر مصرف می باشند.

یاتاقان در قسمت های مختلف مزایای بالایی دارد به طوری که وجود آن باعث شده است، توانایی های ماشین آلات به طور چشمگیری افزایش یابد و در نتیجه بازه عملکرد و عمر مفید ماشین آلات را بالا ببرد.

یاتاقان ها شامل انواع مختلفی هستند که هرکدام با توجه به خصوصیاتی که دارند، در قسمت های مختلف تجهیزات به کار می روند. انواع یاتاقان را بسته به نوع عملکردی که دارند شامل یاتاقان های ساده، غلتشی، لغزشی، مغناطیسی و خمشی می باشند. 

یاتاقان های ساده استفاده زیادی دارند. عمر آن ها را می توان بسته به شرایط نگهداری و  با روانکاری در طی زمان های معین افزایش داد. این نوع یاتاقان بین یک سطح ثابت و یک سطح متحرک قرار می گیرد.

یاتاقان غلتشی غالبا جهت کاهش اصطکاک استفاده می شود و به صورت ساچمه می باشد. این نوع یاتاقان نیز به مراقبت و چک کردن جهت روانکاری نیاز دارد. یاتاقان های لغزشی دارای عمر طولانی هستند و اگر به طور مداوم استفاده شود، لازم به مراقبت و نگهداری ندارند. تنها باید مواظب باشیم که سنگریزه و یا غبار و ذرات سبب خرابی آن ها نشود.

یاتاقان های مغناطیسی انرژی بالایی را مصرف می کنند و عمر آن ها بی نهایت است. یاتاقان های خمشی با توجه به استفاده ای که دارند، می توانند عمر بالا یا کمی داشته باشند، ولی سرعت عمل زیادی دارند.

بسیاری از یاتاقان ها نیاز به تعمیر بصورت فواصل دوره ای دارند. این امر باعث می شود که یاتاقان ها هر چند مدت مورد چکاپ قرار گیرند و از خراب شدن آنها جلوگیری به عمل آید. بنابراین عملیات تعمیر و نگهداری مهم است و تمیزکاری و روانکاری یاتاقان ها در زمان های مختلف و به طور منظم انجام شود. 

یاتاقان ها با توجه به انواع مختلفی که دارند از نظر سرعت نیز در رده های متنوعی قرار می گیرند. یاتاقان های ساده در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به سرعت به مراتب پایین تری است. یاتاقان های غلتشی متوسط سرعت بالاتری دارند اما در مورد یاتاقان های لغزشی و مغناطیسی سرعت دارای محدودیت نیست و در موردهایی به کار برده می شود که بی نهایت سرعت را تامین می کنند. 

زمانی که یاتاقان در اثر خرابی زده می شود باید بلافاصله به مرکز تخصصی جهت تعمیر مراجعه کرد تا از خسارات دیگری که ممکن است وارد گردد، جلوگیری گردد. از نشانه های یاتاقان زدی سر و صدا در قسمت موتور خودرو می باشد. به گونه ای که اگر ادامه دار باشد موتور دیگر روشن نمی شود. 

راهنمای تخصصی خرید انواع یاتاقان

راهنمای تخصصی خرید انواع یاتاقان

همانطور که گفتیم یاتاقان ها دارای گونه های متنوعی هستند،  که با توجه به نوع استفاده و عملکرد می توان اقدام به خرید کرد. لذا جهت خرید باید اطلاعات و آگاهی های لازم را به همراه داشته تا بهترین جنس از لحاظ کیفیت و جنس و قیمت را انتخاب نمود.

با مراجعه به کاتالوگ و سایت های شرکت های تولیدی مختلف می توان جزئیات دقیقی را به دست آورد، که کمک شایانی در هنگام خرید می کند. هم چنین می توان از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه بالایی و همچنین در این زمینه سابقه فعالیت طولانی دارند‌، مشاوره و اطلاعات لازمه را دریافت نمود. 

مرکز خرید عمده یاتاقان صنعتی

مرکز خرید عمده یاتاقان صنعتی

امروزه مراکز خرید فراوانی جهت فروش یاتاقان های صنعتی وجود دارد به طوری که تولیدات شرکت های مختلف اعم از خارجی و داخلی را عرضه می کنند. با مراجعه به این مراکز و با در دست داشتن اطلاعات کافی، محصول مورد نظر را خریداری کنید.

آنچه که در موقع خرید اهمیت فراوانی دارد،  فاکتور های کیفیت و قیمت یاتاقان می باشد. خریداران عمدتاً سعی می کنند بهترین جنس از نظر قیمت، پایین تر و با بالاترین کیفیت تهیه نمایند. در نظر داشته باشید که امروزه بسیاری از فروشگاه ها و مراکز جهت سود بیشتر اقدام به فروش یاتاقان های بی کیفیت با قیمت بالایی می کنند.

در هنگام خرید توجه زیادی داشته باشید، که حتما از یک نمایندگی یا مرکز معتبر و متخصص و دارای تجربه بالا خریداری می کنید. نمایندگی های معتبر در هنگام فروش جنس مورد نظر را با ضمانت و گارانتی به مشتری تحویل می دهند. یاتاقان ها شامل برندها و مدل های متفاوتی هستند، و این طبیعی هست که برندهایی که کیفیت بالایی دارند،  قیمت به مراتب بالاتری نیز داشته باشند. 

موارد استفاده از یاتاقان

موارد استفاده از یاتاقان

انواع یاتاقان ها با در نظر گرفتن کاربرد آن ها دارای مزایا و معایبی هستند. در بالا به کاربرد یاتاقان در صنایع مختلف مانند خودروسازی و تولید لوازم خانگی و سایر اشاره کردیم.

یاتاقان های لغزشی مزایایی دارند، از جمله اینکه وقتی به طور پیوسته تحت فشار پیوسته قرار میگیرند،  به بخش های مختلف آن فشار ثابتی وارد می گردد. در صورت استفاده طولانی در مدت زیاد، دچار آسیب نمی شود.

اگر در زمان مناسب چک شوند و تمیزکاری و روغنکاری آن ها به موقع انجام شود کارکرد آن ها به مراتب بالا خواهد رفت و حتی می تواند فشار بیشتری را در صورت نیاز تحمل نماید.

در صورت روغنکاری نامناسب و رعایت نکردن دوره های منظم روان سازی، یاتاقان دچار آسیب جدی به مرور زمان می شود. همچنین از مواردی که می توان به خرابی آن اشاره کرد نبستن پیچ های پایه یاتاقان بطور محکم می باشد، که در صورت استفاده مداوم و جابه جایی مکرر یاتاقان به آن فشار فراوانی وارد خواهد شد و در طول زمان به مرور معیوب می گردد.

یاتاقان های غلتشی هزینه خیلی کمتری دارند و زمانی که یاتاقان بطور کامل باید تعویض گردد، منابع با قیمت های مختلفی دردسترس است.  

 

یاسین ابراهیمی نسب

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه مکانیزاسیون  شما را به خرید بهترین محصولات الکتروموتور و گیربکس  دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید